ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΜΕΛΕΤΗ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ Ο ΦΟΒΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ (του K. Killough)

Greta Thunberg at the front banner of the FridaysForFuture demonstration Berlin 29 03 2019 09 - Σόλων ΜΚΟ
image_pdfimage_print

Greta Thunberg at the front banner of the FridaysForFuture demonstration Berlin 29 03 2019 09 - Σόλων ΜΚΟΑπό τότε που η περιβαλλοντική ακτιβίστρια Γκρέτα Τούνμπεργκ έδωσε την ομιλία της «πώς τολμάτε» στη Σύνοδο Κορυφής των Ηνωμένων Εθνών για τη Δράση για το Κλίμα το 2019, όταν ήταν 17 ετών, οι νέοι έχουν παρασυρθεί σε μια συζήτηση για την κλιματική αλλαγή.

Κάποιοι το αναφέρουν ως πραγματικό πρόβλημα που πρέπει να εξεταστεί, άλλοι λένε ότι είναι μια υπαρξιακή κρίση που απειλεί τον πολιτισμό και την κατοικησιμότητα του πλανήτη, ενώ άλλοι εξακολουθούν να αρνούνται ότι πρόκειται για κάτι το υπαρκτό.

Η συνεχιζόμενη έρευνα δείχνει ότι η ψυχική υγεία των παιδιών επηρεάζεται σοβαρά από τους φόβους για την κλιματική αλλαγή και συζητιέται ότι δεν σχεδιάζουν να κάνουν δικές τους οικογένειες από φόβο ότι δεν έχουν μέλλον.

Η συζήτηση σχετικά με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και τι να κάνουμε γι ‘αυτήν ξεσηκώνει πολλά πάθη, αλλά μήπως η ψυχική ευημερία των παιδιών ξεχνιέται στον αγώνα για το περιβάλλον; 

Μελέτη: Παιδιά «Εξαιρετικά Ανήσυχα»

Μια μελέτη του 2021 στο ιατρικό περιοδικό The Lancet εξέτασε 10.000 νέους ηλικίας 16-25 ετών σε 10 χώρες, συμπεριλαμβανομένων 1.000 από τις Ηνωμένες Πολιτείες. 

Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 59% των συμμετεχόντων ήταν «εξαιρετικά ανήσυχοι» για την κλιματική αλλαγή. Περισσότεροι από τους μισούς ανέφεραν ότι αισθάνονται λυπημένοι, ανήσυχοι, θυμωμένοι, ανίσχυροι, ανήμποροι και ένοχοι. Πάνω από το 45% είπε ότι τα συναισθήματά τους για την κλιματική αλλαγή επηρεάζουν αρνητικά την καθημερινή ζωή και τη λειτουργία τους. Και το 75% απάντησε ότι πιστεύει ότι το μέλλον είναι τρομακτικό λόγω των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. 

Έχουν βάση αυτοί οι φόβοι;

Σύμφωνα με τη μη κομματική Διεθνή Βάση Δεδομένων Καταστροφών, ο αριθμός των θανάτων από φυσικές καταστροφές που σχετίζονται με το κλίμα έχει μειωθεί κατά 98% από το 1920. 

Ο Δρ Roger Pielke, καθηγητής περιβαλλοντικών μελετών στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο στο Boulder, ερεύνησε το κανονικοποιημένο κόστος των καταστροφών για να προσδιορίσει τις πραγματικές τάσεις στις οικονομικές απώλειες από καιρικά φαινόμενα. 

Ενώ αναφέρεται ότι οι οικονομικές απώλειες από καταστροφές αυξάνονται, ο πλούτος αλλάζει με την πάροδο του χρόνου, εξηγεί ο Pielke. Για παράδειγμα, ένας τυφώνας που χτυπά την παραλία του Μαϊάμι το 1920 θα επηρεάσει πολύ λιγότερο την ανάπτυξη από ό,τι ένας τυφώνας που χτυπά την ίδια περιοχή σήμερα. Τα στοιχεία για τις απώλειες πρέπει να κανονικοποιηθούν για να προσδιοριστούν τυχόν τάσεις. 

Η έρευνα του Pielke έδειξε ότι οι κανονικοποιημένες οικονομικές απώλειες από καιρικά φαινόμενα μειώθηκαν από περίπου 0,25% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος το 1990 σε 0,19% το 2020. 

Ενώ κανένα από αυτά τα μέτρα δεν υποδεικνύει τίποτα σχετικά με τις τάσεις στη συχνότητα ή τη σοβαρότητα των ακραίων καιρικών συνθηκών, εγείρουν ερωτήματα σχετικά με το γιατί τα παιδιά που ζουν σε μια εποχή όπου οι οικονομικές απώλειες μειώνονται και οι θάνατοι από φυσικές καταστροφές βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά, νιώθουν απελπισία για το μέλλον τους. 

Η εμπιστοσύνη των παιδιών μας

Η κατανόηση της κλιματικής αλλαγής από τα παιδιά διαμορφώνεται από τους ενήλικες και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα οποία σπάνια περιλαμβάνουν τη μείωση των θανάτων και τις κανονικοποιημένες οικονομικές απώλειες όταν αναφέρουν θέματα που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή.

Το Children’s Trust αναζητά παιδιά των οποίων οι γονείς συμφωνούν να τα αφήσουν να συμμετάσχουν σε αγωγές κατά κρατών για την κλιματική αλλαγή, προβάλλοντας νομικούς ισχυρισμούς σχετικά με τις επιπτώσεις της στην ψυχική υγεία στα παιδιά. 

Ενώ οι περισσότερες από τις νομικές αγωγές τους έχουν απορριφθεί και δεν έχουν παράξει κάτι περισσότερο από την κάλυψη των μέσων ενημέρωσης, μια υπόθεση στη Μοντάνα πρόκειται να εκδικαστεί τον Ιούνιο. 

Το E&E News ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι η Μοντάνα είναι μία από τις έξι πολιτείες που αναγνωρίζουν ρητά το δικαίωμα σε καθαρό περιβάλλον. Το άρθρο περιγράφει τον 14χρονο Mica, ο οποίος είναι ένας από τους ενάγοντες στην υπόθεση και προσδιορίζεται στα δικαστικά έγγραφα μόνο ως Mica K. 

Σύμφωνα με την καταγγελία που κατατέθηκε στο First Judicial District Court of Lewis and Clark County, ο Mica «έχει βιώσει άγχος για τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης» αφού είδε ένα ντοκιμαντέρ για τους παγετώνες όταν ήταν 3 ετών. 

«Ο Mica έχει δει πώς οι παγετώνες και οι λίμνες έχουν επηρεαστεί από την κλιματική διαταραχή από πρώτο χέρι στο Εθνικό Πάρκο Glacier και αυτό έχει βαθύ συναισθηματικό αντίκτυπο στον Mica», λέει η καταγγελία που κατατέθηκε από το Our Children’s Trust. 

Οι παγετώνες είναι ακόμα εκεί

Πριν από το 2020, τα παιδιά που επισκέπτονταν το Εθνικό Πάρκο Glacier θα είχαν συναντήσει πινακίδες που έλεγαν «Αντίο στους παγετώνες». Τα σημάδια προειδοποιούσαν ότι οι παγετώνες σχηματίστηκαν πριν από 7.000 χρόνια και θα είχαν εξαφανιστεί μέχρι το 2020. 

Όταν ήρθε το 2020 και οι παγετώνες ήταν ακόμα εκεί, το πάρκο αφαίρεσε αθόρυβα τις πινακίδες. 

Ο John Mackin, διευθυντής Τύπου του Our Children’s Trust, απέρριψε ένα αίτημα μας για συνέντευξη.

«Ανυπομονούμε να παρουσιάσουμε στοιχεία της καλύτερης διαθέσιμης επιστήμης για την ανθρωπογενή κλιματική αλλαγή μέσω καταθέσεων μαρτύρων από κορυφαίους επιστήμονες και ειδικούς του κλίματος στη δίκη Held v. State of Montana τον Ιούνιο», είπε ο Mackin στην εφημερίδα μας . 

Παθιασμένα παιδιά

Στην τάξη του, ο Δρ. Matthew Wielicki, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Γεωλογικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα, είπε ότι προσπαθεί να δώσει στους μαθητές του μια πιο ισορροπημένη οπτική για την κλιματική αλλαγή. 

Ο Wielicki έχει Ph.D. στη γεωχημεία από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια – Λος Άντζελες και έχει συγγράψει και συν-συγγραφεί περισσότερες από δώδεκα μελέτες με κριτές από ομοτίμους του  στον τομέα της γεωλογίας. 

Κάποτε πίστευε ότι η κλιματική αλλαγή είναι μια σοβαρή κρίση. 

«Αν βάλετε απλώς τις ειδήσεις, κάθε λίγα λεπτά το μόνο που ακούτε είναι μια καταστροφή», είπε ο Wielicki στην Cowboy State Daily. 

Με την πάροδο του χρόνου, αφού άκουσε πράγματα όπως οι παγετώνες να εξαφανίζονται και οι ακτές να βυθίζονται στον ωκεανό – τίποτα από τα οποία δεν συνέβη – ο Wielicki άρχισε να αμφισβητεί την κλιματική κρίση. 

Οι μαθητές του, ωστόσο, ήταν πολύ αφοσιωμένοι και πολύ φοβισμένοι γι’ αυτό. 

«Δεν κατηγορώ τους νέους. Είναι παθιασμένοι και πιστεύουν ότι κάνουν το σωστό. Θέλουν να προστατεύσουν τον πλανήτη. Το καταλαβαίνω», είπε ο Wielicki. «Κατηγορώ τους ενήλικες που τους ξεγέλασαν να σκεφτούν ότι, αν δεν συμμετάσχουν σε αυτό το είδος δράσης, ο πλανήτης θα πάει πραγματικά στην κόλαση».

Απαγορεύεται στο TikTok

Θέλοντας να δώσει στα παιδιά μια διαφορετική οπτική, ο Wielicki ρώτησε τους μαθητές του σχετικά με τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων που χρησιμοποιούν και διαπίστωσε ότι δεν τους ενδιαφέρει το Facebook. Χρησιμοποιούσαν TikTok. 

Έτσι, άρχισε να φτιάχνει βίντεο TikTok αμφισβητώντας μερικές από τις πιο ανησυχητικές προβλέψεις για την κλιματική αλλαγή. 

Στη συνέχεια του έκλεισαν τον λογαριασμό από την εξέδρα του TikTok. 

«Αυτό με εξέπληξε», είπε. 

Ο Wielicki προωθεί τώρα ενεργά στον λογαριασμό του στο Twitter ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα επηρεάζουν το κλίμα, αλλά αυτό δεν δημιουργεί κρίση. 

Χαμηλή Αυτοπεποίθηση

Στις διαλέξεις του, ο Wielicki είπε ότι είναι πολύ ανοιχτός στο να πει στους μαθητές του να μην εξαγοράζουν τη διαφημιστική εκστρατεία των μέσων ενημέρωσης σχετικά με τις αυξήσεις σε ακραίες καιρικές συνθήκες.

Όσο κι αν ένας τέτοιος ισχυρισμός θα μπορούσε να οριστεί ως «επιστημονική άρνηση», η έρευνα για τον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής στα ακραία καιρικά φαινόμενα από το International Panel on Climate Change, μια κυβερνητική κοινοπραξία κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου για το κλίμα, είναι πολύ πιο λεπτή και αβέβαιη. από τα παρόντα μέσα ενημέρωσης. 

«Αν κοιτάξετε πραγματικά τις εκθέσεις της IPCC, ειδικά τις αξιολογήσεις εργασίας, είναι αρκετά σαφές ότι υπάρχουν αυτές οι τάσεις, αλλά είναι λίγο εδώ και εκεί. Δεν μπορούμε πραγματικά να τις αξιολογήσουμε με μεγάλη αξιοπιστία», είπε ο Wielicki. 

Παραπληροφόρηση

Αυτές οι αναφορές ομάδων εργασίας είναι χιλιάδες σελίδες με εξαιρετικά τεχνικά έγγραφα και λίγοι άνθρωποι μπορούν να τα διαβάσουν και να τα αφομοιώσουν όλα. Πολύ λίγες αναφορές στα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης για τα κλιματικά γεγονότα προέρχονται απευθείας από οποιοδήποτε από αυτά, και πολλές από τις αναφορές είναι τελείως λάθος, δήλωσε ο ενεργειακός επόπτης Michel Shellenberger.

Ανέφερε τον Οκτώβριο πώς τα μέσα ενημέρωσης μετά τον τυφώνα Ίαν παρεξήγησαν κατάφωρα την επιστήμη σχετικά με τη συχνότητα των τυφώνων. 

Ο Shelleberger έδειξε πώς οι δημοσιογράφοι των New York Times, Washington Post, Financial Times και ABC News πήραν δεδομένα από την Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας και απέκλεισαν δεδομένα πριν από το 1980, που ακολούθησε έλλειψη στη συχνότητα τυφώνων, για να δείξουν μια αύξηση στη συχνότητα των καταιγίδων.

Η NOAA παρέχει μια ολοκληρωμένη ματιά στην υπερθέρμανση του πλανήτη και τους τυφώνες στον ιστότοπό της, εξηγώντας ορισμένες αποχρώσεις που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την εξέταση των τάσεων των τυφώνων. 

«Μετά την προσαρμογή για αλλαγές στις δυνατότητες παρατήρησης (περιορισμένες παρατηρήσεις πλοίων) στην προ-δορυφορική εποχή, δεν υπάρχει σημαντική μακροπρόθεσμη τάση (από τη δεκαετία του 1880) στο ποσοστό των τυφώνων που γίνονται μεγάλοι τυφώνες», εξηγεί η NOAA. 

Τα παιδιά διαβάζουν τίτλους στην Washington Post που δηλώνουν ότι «Η κλιματική αλλαγή πυροδοτεί γρήγορα υπερτυφώνες» και πιστεύουν ότι αυτό είναι μια ακριβής αντανάκλαση της επιστήμης, είπε.

Να είστε πολύ ανήσυχοι

Ο Δρ Gerald Kutney, ο οποίος περιγράφει τον εαυτό του ως σχολιαστή στα έντυπα μέσα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με την πολιτική της κλιματικής κρίσης, πιστεύει ότι υπάρχει μια κλιματική κρίση και τα παιδιά απλώς αντιδρούν κανονικά σε μια απειλή για το μέλλον τους. 

Ο Kutney έγραψε το βιβλίο «Carbon Politics and the Failure of the Kyoto Protocol». Έχει Ph.D. στη χημεία και είναι εκλεγμένος συνεργάτης της Royal Canadian Geographical Society. Ήταν επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Βρετανικής Κολομβίας και δίδαξε ένα μεταπτυχιακό μάθημα με τίτλο «Κλιματική Αλλαγή & Παγκόσμια Θέρμανση». 

Τώρα που ζει στην Οτάβα του Καναδά, έχει παρουσιάσει πολλές διαλέξεις ώς προσκεκλημένος στο Πανεπιστήμιο Carleton σχετικά με αυτό που αποκαλεί «άρνηση της κλιματικής αλλαγής».

Ο Kutney είπε στην εφημερίδα μας  ότι συμφωνεί ότι η επιστήμη δεν λέει ότι ο κόσμος θα τελειώσει ή ότι ο πολιτισμός θα καταρρεύσει λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη, αλλά προτρέπει τους ανθρώπους να μην υποτιμούν την απειλή.

«Μια παγκόσμια κρίση»

Τα ακραία καιρικά φαινόμενα γίνονται όλο και πιο συχνά, είπε στην εφημερίδα μας, και θα επιδεινωθούν όσο περισσότερο οι άνθρωποι συνεχίζουν να χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα. Η επείγουσα ανάγκη αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής είναι ιδιαίτερα υψηλή, είπε, λόγω της δυσκολίας αντιστροφής του προβλήματος. 

«Το τρομακτικό μέρος είναι ότι όσο περισσότερο χρόνο κάνουμε, τόσο χειρότερο θα γίνει», είπε ο Kutney. «Οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν επίσης το αύριο – ας πούμε ότι σταματάμε τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από παντού. Ας πούμε ότι υπήρχε ένα μαγικό κουμπί, μπορούσαμε να το πατήσουμε και να το σταματήσουμε. Η κλιματική κρίση δεν εξαφανίζεται. Σταματάει να χειροτερεύει».

Είπε ότι παρόλο που ο πολιτισμός δεν θα τελειώσει, προτρέπει τους ανθρώπους να μην απορρίπτουν τον φόβο τους. 

«Πρόκειται για μια παγκόσμια κρίση», είπε. «Είναι μια από τις πιο σοβαρές κρίσεις που έχουμε και είναι ίσως η μεγαλύτερη κρίση που είχε ποτέ ο κόσμος στην οποία οι άνθρωποι αντέδρασαν τόσο λίγο».

Προστασία των παιδιών

Όταν πρόκειται για τον αντίκτυπο αυτού που πιστεύει ότι είναι μια σοβαρή κρίση για τα παιδιά, ο Kutney υποστηρίζει ότι η απειλή που τίθεται είναι αρκετά μεγάλη ώστε η απάντηση στο άγχος τους είναι να κάνουν κάτι περισσότερο για την κλιματική αλλαγή. 

«Το πρόβλημα είναι ότι ο θάνατος και η καταστροφή από την κλιματική αλλαγή είναι υπαρκτές και θα επιδεινωθούν», είπε. «Και όχι μόνο μας επηρεάζει, αλλά και ολόκληρη τη βιόσφαιρα».

Ο Kutney υποστηρίζει ότι εάν παρουσιάσετε μια επιστημονική ματιά στον κίνδυνο που ενέχει η κλιματική αλλαγή, τα παιδιά βλέπουν μια πραγματική απειλή για το μέλλον τους. 

«Τα μηνύματα από την επιστήμη δεν είναι αυτά που τρομάζουν τα παιδιά. Αυτό που τρομάζει τα παιδιά είναι αυτό που βλέπουν μόνα τους», είπε. “Αυτό είναι αληθινό. Και έτσι πραγματικά για το τι πρέπει να μας ανησυχεί όταν βλέπουμε παιδιά που φοβούνται (την κλιματική αλλαγή), θα πρέπει να μας απασχολεί γιατί δεν κάνουμε κάτι για να τα προστατεύσουμε».

Συμφραζόμενη αστάθεια

Είτε πιστεύετε ότι η κλιματική αλλαγή είναι μια κρίση ή μια ανησυχία περισσότερο, οι περισσότεροι φαίνεται να συμφωνούν ότι τα παιδιά δεν πρέπει να μεγαλώνουν διαρκώς απελπισμένα για την κλιματική αλλαγή ή για οποιοδήποτε πρόβλημα μπορεί να έχει το μέλλον. 

Η Δρ Karen Bartsch, αναπληρώτρια κοσμήτορας και καθηγήτρια στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Wyoming, είπε ότι το πώς οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τα παιδιά τους παίζει μεγάλο ρόλο στη ζωή τους. 

“Οτιδήποτε υποδηλώνει έλλειψη προβλεψιμότητας για το περιβάλλον, για τα παιδιά είναι κάτι που μπορεί να τα αναστατώσει”, είπε.

«Γνωρίζουμε ότι τα παιδιά επηρεάζονται από κάθε είδους αστάθεια που υπάρχει στα συμφραζόμενα των όσων ακούν. Επομένως, η κλιματική αλλαγή είναι ένα από αυτά τα πράγματα, αλλά πιθανώς έχουμε κάποιες από τις ίδιες συζητήσεις αν μιλάμε για παιδιά που ζουν σε ένα πλαίσιο πολέμου ή για παιδιά που ζουν σε ένα σπίτι όπου υπάρχει ίσως πολλή διαμάχη ή άγχος  αυτών που τα φροντίζουν», είπε ο Bartsch. 

Εξήγησε ότι έρευνες δεκαετιών δείχνουν ότι ιδιαίτερα οι νέοι φιλτράρουν τις αντιδράσεις τους στις εμπειρίες μέσα από τις αντιδράσεις των γονιών τους. 

«Αν όλοι οι γονείς είναι πολύ διαταραγμένοι και συναισθηματικοί σχετικά με την κλιματική αλλαγή και τα παιδιά το παρατηρούν, τα μικρά παιδιά συχνά θα πιάσουν αυτή τη συναισθηματική αντίδραση», είπε ο Bartsch. 

Στρατηγικές Μοντελοποίησης 

Ο Bartsch είπε ότι όταν πρόκειται για προβλήματα που απασχολούν τους ενήλικες – είτε πρόκειται για κλιματική αλλαγή, πόλεμο ή οικογενειακή οικονομική ανησυχία – είναι καλύτερο να είσαι ειλικρινής με τα παιδιά. 

«Ποτέ δεν θέλεις να πεις ψέματα στα παιδιά σου», είπε ο Bartsch . 

Ωστόσο, το πρόβλημα πρέπει να παρουσιάζεται με τρόπο που να μπορούν εύκολα να κατανοήσουν και να αντιμετωπίσουν συναισθηματικά. 

«Αυτό είναι για ένα άτομο να αναγνωρίζει ότι είναι αναστατωμένο γι’ αυτό το πρόβλημα και στη συνέχεια να αντιμετωπίζει το πρόβλημα με όρους επίλυσης προβλημάτων και να θέτει υπό έλεγχο τα συναισθήματά του», εξήγησε ο Bartsch. «Μιλήστε για το πώς οι άνθρωποι που εργάζονται για το πρόβλημα αναζητούν τρόπους να το λύσουν έτσι ώστε να μειωθούν τα προβλήματα».

Ο Bartsch το ονόμασε αυτό μοντελοποίηση, και δίνει στα παιδιά ένα πλαίσιο για να κατανοήσουν τα προβλήματα και να αντιμετωπίσουν τα συναισθήματα και το άγχος που τα περιβάλλουν με θετικό τρόπο. 

Ανοιχτή Συζήτηση

Ο Wielicki είναι πολύ δραστήριος στον λογαριασμό του στο Twitter αμφισβητώντας την ιδέα ότι η κλιματική αλλαγή είναι μια κρίση, και είχε πολλές αντιπαραθέσεις με τον Kutney . 

Ο Wielicki  είναι αντιμέτωπος με μια προσπάθεια εναντίον του ώστε να τον σταματήσουν  να αμφισβητεί την  «κλιματική κρίση». Οι άνθρωποι έχουν στείλει email στο Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα και στο Τμήμα Γεωλογικών Επιστημών της διοίκησης παραπονούμενοι ότι αμφισβητεί την γενικά αποδεκτή αφήγηση. 

Έγραψε στο Twitter ότι δεν του έχουν δοθεί λεπτομέρειες για τις επικοινωνίες αυτές, αλλά του είπαν ότι «δεν ήταν θετικά email». 

«Αυτό είναι κουλτούρα ακύρωσης », έγραψε στο Twitter. «Δεν μπορούν πλέον να υπάρχουν αντίθετες απόψεις στον ακαδημαϊκό κόσμο».

Ο Wielicki είπε ότι συνεχίζει να παρουσιάζει έναν πιο ανοιχτό διάλογο με τους μαθητές του για το θέμα. 

«Νομίζω ότι τα παιδιά είναι σφουγγάρια. Νομίζω ότι αν τους δείξουμε αληθινά δεδομένα, σε ένα πραγματικό πλαίσιο που είναι ειλικρινές και επιτρέπει τη συζήτηση πολλαπλών απόψεων, νομίζω ότι είναι πολύ δεκτικά σε αυτό», είπε ο Wielicki. 

Είπε ότι δεν εξαρτάται από τα παιδιά να το κάνουν αυτό. Αντίθετα, εναπόκειται στους ενήλικες να προωθήσουν αυτό το είδος ανοιχτής συζήτησης. 

«Προσπαθήστε να μην επιτεθείτε ο ένας στον άλλον, να πυροβολήσετε ο ένας τον άλλον και να αποκαλείτε ο ένας τον άλλον αρνητές,  ακυρωτικούς ή οτιδήποτε άλλο», είπε ο Wielicki. «Επειδή προσπαθείτε να κάνετε μια ανοιχτή συζήτηση για ένα πολύ περίπλοκο, φυσικό σύστημα».

 

πηγή: Cowboy State Daily

 

 

Πίσω στη λίστα

Σχετικά άρθρα