ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Χωρίς κατηγορία

ΟΙ ΚΟΛΟΣΣΟΙ ΤΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΔΙΑΔΙΔΟΥΝ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΙΜΑ (της P. Cooke)

power station 6579092 1920 - Σόλων ΜΚΟ
image_pdfimage_print
 

Η φυσική παρουσία περισσότερων από 600 λομπίστες ορυκτών καυσίμων επισκίασε τη διάσκεψη του Νοεμβρίου στο Sharm El-Sheikh της Αιγύπτου, καθώς παγκόσμιοι ηγέτες, ΜΚΟ και ακτιβιστές συγκεντρώθηκαν σε μια πρόσκληση να επιταχύνουν τις παγκόσμιες προσπάθειες για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. 

Η ανάλυση που έγινε σήμερα δείχνει ότι τα συμφέροντα πετρελαίου και φυσικού αερίου ήταν επίσης απασχολημένα στο διαδίκτυο. Η “Δράση για το Κλίμα κατά της Παραπληροφόρησης” (CAAD) – ο συνασπισμός πίσω από τη δεύτερη έκθεση « Αρνηθείτε, εξαπατήστε, καθυστερήστε » – έχει τεκμηριώσει τον τρόπο με τον οποίο εταιρείες δημοσίων σχέσεων, όμιλοι-βιτρίνες  και μεγάλες εταιρείες πετρελαίου διέδιδαν ενεργά παραπληροφόρηση τις εβδομάδες πριν και κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής.

Ερευνητές της Μονάδας Πληροφοριών  του συνασπισμού COP27 εντόπισαν περισσότερες από 3.700 διαφημίσεις που μοιράζονται ψευδείς ισχυρισμούς στο Facebook και το Instagram, πλατφόρμες που ανήκουν στη Meta. Βρήκαν επίσης μια αύξηση στο περιεχόμενο που σχετίζεται με την ξεκάθαρη άρνηση της επιστήμης του κλίματος από αυθεντίες της κίνησης ενάντια στην “woke” ιδεολογία στο Twitter, οι οποίοι ώθησαν το #ClimateScam και ατάκες όπως «το κλίμα είναι φάρσα».

Η Jennie King, επικεφαλής της κλιματικής έρευνας και ανταπόκρισης στο μη κερδοσκοπικό Ινστιτούτο Στρατηγικού Διαλόγου (ISD), το οποίο ηγήθηκε της Μονάδας Πληροφοριών, είπε ότι τα γεγονότα του 2022 είχαν «υπερτροφοδοτήσει ένα παγκόσμιο οικοσύστημα παραπληροφόρησης».

«Ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία και ο αντίκτυπός του στις αλυσίδες εφοδιασμού ενέργειας έχουν ανανεώσει τις αντι-κλιματικές επιθέσεις παγκοσμίως, καθώς κατεστημένα συμφέροντα αποδίδουν ψευδώς την ευθύνη για αυτά τα γεγονότα στη «λατρεία του Net Zero*», εξήγησε η King. 

«Η έκθεσή μας δείχνει ότι η Big Oil συνεχίζει να επενδύει εκατομμύρια σε ψηφιακή διαφήμιση για να ξεπλύνει την εικόνα της ως «πρωταθλητές του κλίματος», ενώ παράλληλα προωθεί την αναγκαιότητα των ορυκτών καυσίμων». 

Τα ευρήματα του συνασπισμού έρχονται σχεδόν δύο χρόνια μετά από μια έκθεση του οργανισμού επιστήμης του κλίματος του ΟΗΕ, η οποία διαπίστωσε για πρώτη φορά ότι «κατεστημένα συμφέροντα» καθυστερούσαν τις προσπάθειες για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Η Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC) διαπίστωσε ότι οι φορείς που εκπροσωπούν «κεκτημένα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα» είχαν διαβρώσει την υποστήριξη για την κλιματική πολιτική δημιουργώντας «ρητορική και παραπληροφόρηση που υπονομεύει την επιστήμη και αγνοεί τον κίνδυνο και τον επείγοντα χαρακτήρα».

«Επιστροφή» άρνησης του κλίματος

Οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου Shell, Chevron και Exxon δημοσίευσαν διαφημίσεις πριν από τη σύνοδο κορυφής, αλλά η πλειονότητα δημοσιεύτηκε από ομίλους δημοσίων σχέσεων και ορυκτών καυσίμων.

Οι 850 οργανισμοί που συμμετείχαν στην έρευνα ξόδεψαν μεταξύ 3-4 εκατομμυρίων δολαρίων σε σχεδόν 3.800 διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram μεταξύ 1ης Σεπτεμβρίου και 23 Νοεμβρίου, σύμφωνα με την έκθεση. Οι διαφημίσεις προώθησαν τα ορυκτά καύσιμα ως προσιτά και αξιόπιστα και δικαιολογούσαν τη συνεχή χρήση τους με επιχειρήματα γύρω από την ενεργειακή ανεξαρτησία.

Η Energy Citizens – μια ομάδα δημοσίων σχέσεων και λόμπι για τη μεγαλύτερη εμπορική ένωση της βιομηχανίας πετρελαίου και φυσικού αερίου, που είναι το American Chemistry Council – έβγαζε περισσότερες καθημερινές διαφημίσεις από όλες τις άλλες σελίδες μαζί, διαπίστωσε η ανάλυση. Η διαφημιστική καμπάνια υποστήριζε την παραγωγή ορυκτών αερίων και πετρελαίου στις ΗΠΑ, επικαλούμενη εθνικιστικά επιχειρήματα γύρω από την «ενεργειακή ασφάλεια».

Η ανάλυση διαπίστωσε ότι ορισμένες σελίδες με έδρα τις ΗΠΑ τερμάτισαν τις διαφημιστικές τους καμπάνιες μετά τις ενδιάμεσες εκλογές στις 8 Νοεμβρίου. Ωστόσο, η έρευνα διαπίστωσε ότι η παραπληροφόρηση αυξήθηκε με διαφημιστικές καμπάνιες από τρεις βιομηχανικές ομάδες δημοσίων σχέσεων: την America’s Plastic Makers, που χρηματοδοτήθηκε από το American Chemistry Council , η οποία αυτοχαρακτηρίζεται ως «η κορυφαία ένωση που εκπροσωπεί την αμερικανική χημική βιομηχανία αξίας 553 δισεκατομμυρίων δολαρίων» και οι ομάδες ορυκτών καυσίμων στο μπροστινό μέρος της Affordable Energy for New Jersey και Natural Allies for a Clean Energy Future.

Επιπλέον, η Saudi Green Initiative είχε τουλάχιστον 13 ζωντανές διαφημίσεις γύρω από τη σύνοδο κορυφής, ακριβώς τη στιγμή που η αντιπροσωπεία της Σαουδικής Αραβίας κατηγορήθηκε ότι ακολουθούσε μια «στρατηγική για να κρατήσει τον κόσμο γαντζωμένο στο πετρέλαιο».

Τα ευρήματα έρχονται καθώς ο Σουλτάνος ​​Αχμέντ Τζάμπερ ανακοινώθηκε ως ο νέος Πρόεδρος για το COP28, καθιστώντας τη σύνοδο κορυφής του Ντουμπάι το επόμενο έτος την πρώτη που θα ηγηθεί ένα σημερινό στέλεχος πετρελαίου.

Ο Μπεν Ντενς, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Έξετερ που ειδικεύεται στην περιβαλλοντική επικοινωνία στο διαδίκτυο, είπε ότι το ποσό των 4 εκατομμυρίων δολαρίων ήταν απλώς η «κορυφή του παγόβουνου».

Η βιβλιοθήκη διαφημίσεων Meta που χρησιμοποιήθηκε στην ανάλυση ήταν ένα «μαύρο κουτί», με πλήρως προσβάσιμες μόνο διαφημίσεις που θεωρούσε ότι σχετίζονται με «κοινωνικά θέματα, εκλογές ή πολιτική».

Υπάρχει «ασαφής και υποκειμενική καθοδήγηση σχετικά με το τι σημαίνει αυτό», είπε ο Dennes στο DeSmog, προσθέτοντας ότι οι ερευνητές δεν μπόρεσαν επίσης να αναλύσουν το Google Ads στη μελέτη, καθώς η υπηρεσία δεν επιτρέπει αναζητήσεις για παραπληροφόρηση και περιεχόμενο πράσινου ξεπλύματος (greenwashing).

Ως εκ τούτου, ήταν πιθανό ότι «ορισμένο περιεχόμενο πράσινου ξεπλύματος και παραπληροφόρησης έχει διολισθήσει στο διαδίκτυο», είπε ο Ντενς. 

Οι πολεμιστές του πολιτισμού υιοθετούν το κλίμα 

Παράλληλα με την ανάλυση της διαφήμισης που συνδέεται με τη βιομηχανία, οι ερευνητές τεκμηρίωσαν επίσης την κλιματική παραπληροφόρηση στο Twitter σε μια περίοδο τεσσάρων εβδομάδων από τα τέλη Οκτωβρίου.

Οι αυθεντίες κατά της ιδεολογίας “woke” και οι θεωρητικοί συνωμοσίας κέρδισαν τη μεγαλύτερη έλξη, διαπίστωσε η έκθεση, και «συχνά συνεργάζονται με ένα καλά χρηματοδοτούμενο δίκτυο δεξαμενών σκέψης και ειδικών». 

Παρουσιάστηκαν επίσης τροπάρια άρνησης της κλιματικής αλλαγής όπως «οι ηθοποιοί υπέρ του κλίματος είναι κινδυνολόγοι» και «η κλιματική αλλαγή είναι φάρσα». Ορισμένες αναρτήσεις στόχευαν το ταμείο «απώλειας και ζημίας», που ιδρύθηκε στο Sharm-el-Sheikh για να παρέχει οικονομική βοήθεια σε ευάλωτα έθνη που έχουν πληγεί περισσότερο από την κλιματική κρίση. 

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι το hashtag #ClimateScam αυξήθηκε στο Twitter με 362.000 αναφορές μεταξύ Ιουλίου και Δεκεμβρίου, εγείροντας ανησυχίες για την αποτυχία αποτροπής παραπληροφόρησης στην πλατφόρμα. Το αρχικό περιεχόμενο προήλθε από έναν μη επαληθευμένο λογαριασμό, αλλά στη συνέχεια υιοθετήθηκε από αρκετούς επαληθευμένους κατόχους λογαριασμών—συμπεριλαμβανομένου του Αμερικανού ειδήμονα Tom Fitton, ενός αρνητή του κλίματος με δύο εκατομμύρια ακόλουθους.

Ο συνασπισμός CAAD συνηγορεί υπέρ της λήψης άμεσων μέτρων από τις εταιρείες τεχνολογίας για τον περιορισμό της ροής της καθυστέρησης δράσης υπέρ του κλίματος και της «άχρηστης επιστήμης». Καλεί επίσης τις κυβερνήσεις και τους φορείς πολυμερούς δράσης να εφαρμόσουν έναν «ενοποιημένο ορισμό» της παραπληροφόρησης για το κλίμα εντός των βασικών θεσμών του ΟΗΕ.

«Αυτή η έρευνα δείχνει ότι η κλιματική παραπληροφόρηση δεν εξαφανίζεται και, στην πραγματικότητα, επιδεινώνεται.

Κατά τη διάρκεια της COP, η μηχανή αναζήτησης του Twitter ώθησε το #ClimateScam ως κορυφαίο αποτέλεσμα χωρίς καμία αιτιολόγηση για τα δεδομένα πίσω από αυτό», δήλωσε η Erika Seiber, εκπρόσωπος για την κλιματική παραπληροφόρηση στο Friends of the Earth στις ΗΠΑ.

«Μέχρι οι κυβερνήσεις να θέσουν υπεύθυνα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις εταιρείες διαφημίσεων και οι εταιρείες να ζητήσουν από επαγγελματίες παραπληροφορητές υπεύθυνους, οι κρίσιμες συζητήσεις γύρω από την κλιματική κρίση θα τεθούν σε κίνδυνο».

 

Net Zero* = Η ουδετερότητα άνθρακα είναι μια κατάσταση καθαρών μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την εξισορρόπηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα με την απομάκρυνσή του ή με την εξάλειψη των εκπομπών από την κοινωνία.

 

πηγή : Nationofchange

Πίσω στη λίστα

Σχετικά άρθρα