ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΩΝ G7 ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΕΡΜΑΙΝΟΜΕΝΟ ΠΛΑΝΗΤΗ

640px Wildfire From The Air - Σόλων ΜΚΟ
image_pdfimage_print

Καθώς η Ομάδα των Επτά υπουργών περιβάλλοντος συνεδριάζει αυτό το Σαββατοκύριακο στο Σαπόρο της Ιαπωνίας (15-16 Απριλίου 2023), οι κύριοι κλιματικοί στόχοι των χωρών τους είναι οι εξής:

Ιαπωνία

Ο πρόεδρος της G7, που είναι η Ιαπωνία, στοχεύει στην ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα έως το 2050 – στόχος που συμμερίζονται όλα τα άλλα μέλη εκτός από τη Γερμανία, η οποία έχει μια πιο φιλόδοξη προθεσμία το 2045.

Εξαρτημένη σε μεγάλο βαθμό από τα εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα, έως το 2030 η Ιαπωνία θέλει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 46 τοις εκατό από τα επίπεδα του 2013.

Για να επιτευχθεί αυτό, η κυβέρνηση θέλει να επανεκκινήσει περισσότερους από τους πυρηνικούς αντιδραστήρες που τέθηκαν εκτός λειτουργίας μετά την κατάρρευση της Φουκουσίμα το 2011. Περίπου το ένα τρίτο έχουν ήδη επιστρέψει στη δράση, αν και δεν λειτουργούν όλοι συνεχώς.

Οι υπεύθυνοι της εκστρατείας επικρίνουν τις συνεχιζόμενες επενδύσεις της Ιαπωνίας σε ορυκτά καύσιμα στο εξωτερικό, με την Oil Change International να λέει ότι η χώρα ξόδεψε κατά μέσο όρο 6,9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως σε νέα έργα φυσικού αερίου, άνθρακα και πετρελαίου το 2020-22.

Ηνωμένες Πολιτείες

Οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο δεύτερος μεγαλύτερος εκπομπός άνθρακα στον κόσμο μετά την Κίνα, ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από τη Συμφωνία του Παρισιού του 2015 για τη διατήρηση της παγκόσμιας αύξησης της θερμοκρασίας «πολύ κάτω από» τους δύο βαθμούς Κελσίου.

Μετά την αποχώρηση του Ντόναλντ Τραμπ από τη συμφωνία, η χώρα εντάχθηκε ξανά υπό τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, ο οποίος έχει θέσει ως στόχο το 2030 να μειώσει τις εκπομπές κατά 50 έως 52 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2005.

Επενδύει επίσης 370 δισεκατομμύρια δολάρια σε επιδοτήσεις και φορολογικές περικοπές για αμερικανικές εταιρείες που επενδύουν στην πράσινη τεχνολογία.

Τον περασμένο μήνα, ωστόσο, η κυβέρνηση Μπάιντεν παραμέρισε την πίεση από περιβαλλοντολόγους και ενέκρινε ένα αμφιλεγόμενο έργο εξόρυξης πετρελαίου στην Αλάσκα.

Γερμανία

Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει πιο φιλόδοξους στόχους από το ίδιο το μπλοκ, δεσμευόμενη να μειώσει τις εκπομπές κατά 65% έως το 2030 από τα επίπεδα του 1990, σε σύγκριση με τον στόχο της ΕΕ για τουλάχιστον 55%.

Είναι μέρος μιας άνευ προηγουμένου ενεργειακής μεταρρύθμισης στη Γερμανία, η οποία έχει σχεδόν διπλασιάσει το μερίδιο της ενέργειας που παράγει από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας την τελευταία δεκαετία, ενώ επίσης έχει καταργήσει σταδιακά την πυρηνική ενέργεια μετά την καταστροφή της Φουκουσίμα.

Η Γερμανία, κορυφαία εταιρεία παραγωγής αυτοκινήτων, είχε μπλοκάρει ένα σχέδιο της ΕΕ για απαγόρευση νέων πωλήσεων οχημάτων ορυκτών καυσίμων έως το 2035, αλλά επιτεύχθηκε συμφωνία τον περασμένο μήνα που περιλαμβάνει εξαίρεση για τα συνθετικά καύσιμα.

Ηνωμένο Βασίλειο

Το πρώην μέλος της ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο, έχει τον πιο μακροπρόθεσμο στόχο βραχυπρόθεσμων εκπομπών από οποιαδήποτε μεγάλη οικονομία, δεσμεύοντας μειώσεις 78% από τα επίπεδα του 1990 έως το 2035.

Σχεδιάζει να απαγορεύσει τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ από το 2030, κλιμακώνει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την πυρηνική ενέργεια και θα επενδύσει 20 δισεκατομμύρια λίρες (25 δισεκατομμύρια δολάρια) σε τεχνολογία δέσμευσης άνθρακα τις επόμενες δύο δεκαετίες.

Η Γαλλία στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές κατά 40 τοις εκατό έως το 2030 σε σύγκριση με το 1990 και αναμένεται να θέσει νέους στόχους σύντομα για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της ΕΕ.

Καθυστερεί τα σχέδιά της για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην πυρηνική ενέργεια για τις προσπάθειές της για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Ιταλία

Η δεξιά κυβέρνηση της πρωθυπουργού Giorgia Meloni επέκρινε τη στρατηγική της ΕΕ για το κλίμα, υποστηρίζοντας ότι η γρήγορη μετάβασή της βάζει σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας.

Ο στόχος μείωσης των εκπομπών της Ιταλίας το 2030 είναι 33 τοις εκατό από τα επίπεδα του 2005, αλλά θα πρέπει επίσης να αυξηθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΕΕ.

Καναδάς

Αν και λιγότερο φιλόδοξος από τις Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς στοχεύει σε μείωση των εκπομπών κατά 40-45% έως το 2030 από τα επίπεδα του 2005.

Όμως ξεπερνά τους στόχους της αυτοκινητοβιομηχανίας, σχεδιάζοντας να απαγορεύσει τις νέες πωλήσεις αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων έως το 2035, εν όψει της υπόσχεσης του Μπάιντεν ότι οι μισές από τις πωλήσεις νέων οχημάτων το 2030 θα είναι μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Σχετικά άρθρα