ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΑ 20 “ΤΕΡΑΤΑ” ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΛΙΕΥΣΗΣ (του Τάσου Σαραντή)

ploio - Σόλων ΜΚΟ
image_pdfimage_print

ploio - Σόλων ΜΚΟΗ Greenpeace έδωσε στη δημοσιότητα κατάλογο με τα αλιευτικά σκάφη υπό ευρωπαϊκή σημαία (μεταξύ των οποίων και ένα ελληνικών συμφερόντων), που «πρωταγωνιστούν» στην περιβαλλοντική καταστροφή που αποκαλείται βιομηχανική αλιεία.

Μια αποκαλυπτική μαύρη λίστα με τα 20 από τα πιο «ένοχα» σκάφη υπό ευρωπαϊκή σημαία για την υπεραλίευση διεθνώς, ανάμεσα στα οποία βρίσκεται και ένα ελληνικών συμφερόντων, έδωσε στη δημοσιότητα η Greenpeace.


Πρόκειται για πλοία που η περιβαλλοντική οργάνωση χαρακτηρίζει «τέρατα», καθώς συντελούν στην κατάρρευση των ιχθυοπληθυσμών, καταστρέφουν το θαλάσσιο περιβάλλον και υπονομεύουν την ανάπτυξη των τοπικών, παράκτιων κοινωνιών οδηγώντας τους ντόπιους ψαράδες στην ανεργία.

Δείτε εδώ τον κατάλογο.

Τεχνάσματα «κακοποιών»

Στη συγκεκριμένη λίστα, η Greenpeace αποκαλύπτει με ποιον τρόπο κάποιοι «κακοποιοί» της βιομηχανικής αλιείας, από διάφορες χώρες της Ευρώπης, ακόμη και την Ελλάδα, χρησιμοποιούν διάφορα τεχνάσματα για να παρακάμψουν τους κανονισμούς και να αποσπάσουν το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος εις βάρος των θαλασσών μας. Μερικά από τα τεχνάσματα αυτά είναι οι συχνές αλλαγές σημαίας και η χρήση των λεγόμενων «σημαιών ευκαιρίας», η χρήση εταιρειών-βιτρίνα και φορολογικών παραδείσων και η εκμετάλλευση πολιτικών γνωριμιών. Ολα αυτά για να έχουν πρόσβαση σε όσο περισσότερες αλιευτικές ευκαιρίες, επιδοτήσεις, αδύναμες διοικήσεις και πολιτικές επιρροές, διοχετεύοντας παράλληλα το κέρδος πίσω στις δικαιούχους εταιρείες.

«Ενας μικρός αριθμός “βαρόνων” της βιομηχανικής αλιείας, ο οποίοι εκπροσωπούν το 2% του αλιευτικού κλάδου απολαμβάνουν ένα τεράστιο μερίδιο της ψαριάς και των κερδών, αλιεύοντας όσο το υπόλοιπο 98% των μικρών παράκτιων ψαράδων», δήλωσε η Αντζελα Λάζου Dean, υπεύθυνη της εκστρατείας της Greenpeace για το θαλάσσιο περιβάλλον.

Σημαία ευκαιρίας

Στη λίστα με τα «πλοία-τέρατα» βρίσκεται και το «Odin», μια τεράστια πελαγική μηχανότρατα μήκους 114 μέτρων και χωρητικότητας 4.100 κυβικών μέτρων υπό σημαία Βανουάτου. Διαχειρίστρια εταιρεία είναι η ελληνική Unimed Glory, θυγατρική της Laskaridis Shipping Ltd, των αδελφών Λασκαρίδη, με έδρα τη Λιβερία. Η εταιρεία Laskaridis, που διαχειρίζεται το «Odin», είναι ειδική στο να τοποθετεί τα περιουσιακά της στοιχεία εκεί όπου οι κανονισμοί είναι χαλαροί.

Σύμφωνα με την Greenpeace, έχει συντελέσει στην εξάντληση του σκουμπριού της Χιλής, το οποίο κατέρρευσε στο 10% της αρχικής του βιομάζας, με αποτέλεσμα την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας στη χώρα. Εχει επίσης κοινοποιήσει την πρόθεσή του για αλιεία κριλ (είδος γαρίδας) στα ευαίσθητα νερά της Ανταρκτικής και το εργαλείο που χρησιμοποιεί συχνά σχετίζεται με τις υψηλές απορρίψεις και τη θανάτωση άλλων ειδών που καταλήγουν στη θάλασσα νεκρά. Εξάλλου, φέρεται να έχει εμπλακεί σε παράτυπες μεταφορτώσεις αλιευμάτων με το σκάφος Frio Ionian(το οποίο επίσης ανήκει στη Laskaridis Shipping Ltd).


Πηγή/φωτό
Η Εφημερίδα των Συντακτών, efsyn.gr

Σχετικά άρθρα