ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΜΙΚΡΕΣ ΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ

300x204 nikes podilates - Σόλων ΜΚΟ
image_pdfimage_print

300x204 nikes podilates - Σόλων ΜΚΟΕξαιρετικά αργά, αλλά τουλάχιστον σταθερά, οι ποδηλάτες αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος στην Αθήνα. Έτσι µετά τη διήµερη «ελεύθερη κάρτα» στα βαγόνια του µετρό, αποφασίστηκε και η κυκλοφορία ποδηλάτων στις λεωφορειολωρίδες. 
Η κυκλοφορία θα είναι δοκιµαστική και θα ισχύσει µέχρι τις 18 Σεπτεµβρίου προκειµένου «να εκτιµηθεί η επίπτωσή της στη λειτουργία των λωρίδων αποκλειστικής κυκλοφορίας Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».Μέχρι εδώ όλα καλά και όλα ωραία… µόνο που άλλες οδηγίες δίνει στους ποδηλάτες το υπουργείο Μεταφορών και άλλες οδηγίες δίνουν οι ίδιοι οι ποδηλάτες, που, όπως και να το κάνουµε, κάτι περισσότερο ξέρουν από εκείνους που συνέταξαν την απόφαση.

Όπως αναφέρεται στο δελτίο Τύπου του υπουργείου, «τα ποδήλατα θα πρέπει να κινούνται στο δεξιό άκρο της λεωφορειολωρίδας, σε µονό στοίχο δίπλα στο κράσπεδο της οδού». Με την υπόδειξη αυτή διαφωνούν, όµως, οι ποδηλάτες, που υπογραµµίζουν στην ιστοσελίδα τους www.podilates.gr και στο ειδικό φυλλάδιο που έχουν εκδώσει (ΠΟ∆ΗΛΑΤισσΕΣ, Φίλοι του Ποδηλάτου) ότι «δεν κινούµαστε ποτέ στην άκρη της λεωφορειολωρίδας ούτε εντελώς στη µέση. Φροντίζουµε να έχουµε ένα µέτρο απόσταση από τυχόν παρκαρισµένα αυτοκίνητα για την αποφυγή εµποδίων όπως το άνοιγµα της πόρτας».

Οδηγίες από τους ειδικούς

Όσοι πιάσατε πρόσφατα το τιµόνι ενός ποδηλάτου και έχετε αποφασίσει ειδικά τώρα που η Αθήνα είναι άδεια να κινηθείτε αποκλειστικά µε το πιο φιλικό µέσο για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, καλό είναι να δώσετε προσοχή στις οδηγίες των έµπειρων και πολύπαθων ποδηλατών. Έχουµε και λέµε λοιπόν:

♦ Κινούµαστε στο µέσον της λεωφορειολωρίδας και λίγο πιο δεξιά, διευκολύνοντας τους οδηγούς των ΜΜΜ να κάνουν και οι ίδιοι τη δουλειά τους και εµείς να είµαστε ασφαλείς.

♦ Προσέχουµε να έχουµε τον απόλυτο έλεγχο του ποδηλάτου και να µην κάνουµε επικίνδυνους ελιγµούς γιατί πίσω µας βρίσκονται βαριά οχήµατα, δυσκίνητα, που απαιτούν αρκετά δευτερόλεπτα και µέτρα για να ακινητοποιηθούν σε περίπτωση ανάγκης.

♦ ∆εν προσπερνάµε ποτέ τα λεωφορεία από τη δεξιά πλευρά και κυρίως µεταξύ πεζοδροµίου και οχήµατος.

♦ Όταν το λεωφορείο σταµατήσει µπροστά µας ή/και κατά τη διάρκεια επιβίβασης – αποβίβασης των επιβατών, δεν προσπερνάµε τα λεωφορεία ποτέ από τη δεξιά πλευρά.

♦ ∆εν κινούµαστε ποτέ µεταξύ λεωφορείου και στάσης/ πεζοδροµίου, καθώς εκθέτουµε σε άµεσο κίνδυνο τον εαυτό µας αλλά και τους επιβάτες που αναµένεται να επιβιβαστούν -αποβιβαστούν.

♦ Από τα πιο επικίνδυνα σηµεία αποτελούν οι διασταυρώσεις των λεωφορειολωρίδων µε άλλες λωρίδες κυκλοφορίας και κεντρικούς δρόµους. Στα σηµεία αυτά συνήθως δεν υπάρχει η κατάλληλη διαγράµµιση και άρα είµαστε εκτεθειµένοι σε κάθε είδους όχηµα και κίνηση.

♦ Αν κινείστε στη λεωφορειολωρίδα και πλησιάζετε σε διασταύρωση ή/και δεξιά στροφή, δώστε µεγάλη προσοχή τουλάχιστον 100 µέτρα πριν από αυτή, καθώς θα πρέπει να αναµένετε δεξιά στροφή από τα λεωφορεία αλλά και Ι.Χ., τα οποία εισέρχονται στην ΕΛΛ προκειµένου να στρίψουν.
Όταν βρίσκεστε σε φανάρι, µην σταµατάτε πάνω στη λεωφορειολωρίδα όταν βλέπετε ότι το σημείο αυτό δίνει κυκλοφορία για δεξιά στροφή. Φροντίστε να βρίσκεστε στο σωστό σημείο για να συνεχίσετε ευθεία όταν ανάψει ο πράσινος σηματοδότης χωρίς να εμποδίζετε τα άλλα οχήματα που θέλουν να στρίψουν δεξιά.

 Αν οι υπόλοιπες λωρίδες δεν επιτρέπουν στον οδηγό του λεωφορείου να μας προσπεράσει άνετα και με ασφάλεια, βρίσκουμε ένα κατάλληλο – ασφαλές σημείο για να σταματήσουμε και τον αφήνουμε. Τέτοια σημεία είναι συνήθως θέσεις «επιβίβασης – αποβίβασης ΤΑΧΙ» ή προσωρινής στάθμευσης.

 Αν το λεωφορείο ετοιμάζεται να ξεκινήσει από στάση και βρισκόμαστε πίσω του, τότε δίνουμε προτεραιότητα και ΔΕΝ επιχειρούμε να το προσπεράσουμε.

 Αν το λεωφορείο είναι σταματημένο και έχει αναμμένο το δεξί φλας, δείχνει ότι παραμένει στη στάση, οπότε μπορούμε να προσπεράσουμε.

 Φροντίζουμε να βρισκόμαστε αρκετά μπροστά ή αρκετά πίσω από το λεωφορείο ώστε να μην αναγκάζουμε τον οδηγό να μας προσπερνάει, ενώ όταν βρισκόμαστε από πίσω, με απόσταση από το όχημα, έχουμε ορατότητα για το τι συμβαίνει μπροστά μας.

 Μην κινείστε στην άκρη – άκρη της λωρίδας. Εκτός του ότι αυτόματα αφήνετε χώρο να σας προσπεράσουν λεωφορεία και ταξί μέσα στην ίδια λωρίδα με κίνδυνο να σας παρασύρουν, συχνά η προσπέραση δεν έχει κανένα απολύτως νόημα, αφού η στάση είναι μερικά μέτρα πιο μπροστά.

 Αν η διαδρομή είναι ανηφορική και δεν μπορούμε να αναπτύξουμε μια λογική ταχύτητα, προτιμάμε να περιμένουμε πίσω από το λεωφορείο σε μία ασφαλή απόσταση, παρά να μπούμε μπροστά, εξαναγκάζοντας τον οδηγό να κάνει προσπέραση.


Πηγή/φωτό: 
Το Ποντίκι