ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΙΒΛΑΒΗ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

gm Corn - Σόλων ΜΚΟ

gm Corn - Σόλων ΜΚΟΜια 2-ετής ανεξάρτητη έρευνα Ρώσων επιστημόνων καταδείχνει, για ακόμη μια φορά, την επικινδυνότητα των γ.τ.ο. Θηλαστικά πειραματόζωα δείχνουν, μεταξύ άλλων, να έχασαν την ικανότητα αναπαραγωγής μετά από διατροφή με γ.τ. ποικιλίες σόγιας. Απαγόρευση των γ.τ. τροφίμων έως ότου ελεγχθούν για την ασφάλεια τους προτείνουν οι ίδιοι ερευνητές, ενώ τα αρνητικά για τους γ.τ.ο. αποτελέσματα έρχονται να συμπληρώσουν αντίστοιχες έρευνες σε Γαλλία και Αυστρία.
Η Ρωσία ξεκίνησε την ετήσια περίοδο Ημερών Προστασίας από Περιβαλλοντικές Καταστροφές που διαρκεί από τις 15 Απριλίου έως τις 5 Ιουνίου με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων μιας ανεξάρτητης  έρευνας η οποία έκανε αίσθηση. Οι επιστήμονες απέδειξαν ότι οι γενετικά τροποποιημένοι Οργανισμοί είναι επιβλαβείς για τα θηλαστικά ανακαλύπτοντας ότι τα ζώα που τρέφονται με γ.τ. τρόφιμα χάνουν την ικανότητά τους για αναπαραγωγή.

Μια ομάδα πειραματόζωων χάμστερ, τα οποία χαρακτηρίζονται από γρήγορο ρυθμό αναπαραγωγής, τρέφονταν για δύο χρόνια με κοινή σόγια, η οποία απαντάται ευρέως στη γεωργία και περιείχε διάφορα ποσοστά γ.τ.ο.. Μια άλλη ομάδα χάμστερ, η ομάδα ελέγχου, τρεφόταν με “καθαρή” σόγια, η οποία βρέθηκε με μεγάλη δυσκολία μιας και το 95% της σόγιας στον κόσμο είναι γενετικά τροποποιημένη.

Όσον αφορά το πείραμα, το οποίο διεξάχθηκε από κοινού από την Εθνική Ένωση Γονιδιακής Ασφαλείας και το Ινστιτούτο Οικολογικών και Εξελικτικών Προβλημάτων, ο Δρ. Alexei Surov δήλωσε. “Επιλέξαμε διάφορες ομάδες χάμστερ, τα κρατήσαμε σε ζευγάρια σε κελιά και τους δώσαμε την συνήθης  διατροφή”, λέει ο Αλεξέι Surov. “Στην μία ομάδα δεν προσθέσαμε τίποτα στην διατροφή της, ενώ η δεύτερη τρέφονταν με σόγια χωρίς γ.τ. συστατικά, η τρίτη ομάδα με κάποιο συστατικά γ.τ.ο. ενώ η διατροφή της τέταρτης περιείχε αυξημένο ποσοστό γ.τ.ο.. Παρακολουθήσαμε τη συμπεριφορά, τρόπο αύξησης σωματικού βάρους και την γέννηση νεογνών. Αρχικά, όλα έβαιναν ομαλά. Ωστόσο, παρατηρήσαμε αρκετά σοβαρό αποτέλεσμα όταν επιλέξαμε  νέα ζευγάρια από τα νεογνά τους και συνεχίσαμε να τα ταΐζουμε όπως και πριν. Ο ρυθμός αύξησης αυτών των ζευγαριών ήταν βραδύτερος και ωρίμαζαν σεξουαλικά αργότερα. Όταν πήραμε μερικές από από τα νεογνά των νέων ζευγαριών δημιουργήσαμε τα ζευγάρια της τρίτης γενιάς. Από τα τελευταία και απ΄ όσα τρέφονταν με γ.τ.ο. αποτύχαμε να πάρουμε νεογνά.

Μια άλλη έκπληξη ήταν ότι οι επιστήμονες ανακάλυψαν πως στα χάμστερ της τρίτης γενιάς, τρίχες αναπτυσσόταν στο στόμα των ζώων που έλαβαν μέρος στο πείραμα. Δεν είναι σαφές γιατί έγινε αυτό. Οι ερευνητές αδυνατούν να κατανοήσουν γιατί ένα πρόγραμμα καταστροφής ξεκινά όταν τα ζώα τρέφονται με γ.τ.ο.. Λένε ότι αυτό μπορεί να εξουδετερωθεί μόνο με την παύση διατροφής με τέτοια αυτά τα τρόφιμα. Κατά συνέπεια, οι επιστήμονες προτείνουν την επιβολή απαγόρευσης της χρήσης των γενετικά τροποποιημένων τροφίμων, έως ότου ελεγχθούν για την βιοασφάλεια τους.

Τα αποτελέσματα των Ρώσων επιστημόνων συμπίπτουν με εκείνες των συναδέλφων τους από τη Γαλλία και την Αυστρία. Στο πρώτο, όταν αποδείχθηκε ότι γ.τ. ποικιλία καλαμποκιού ήταν επιβλαβές για τα θηλαστικά, η Γαλλία απαγόρευσε αμέσως την παραγωγή και την πώληση του.

Οι επιστήμονες που διεξήγαγαν το πείραμα είπαν ότι είναι πολύ νωρίς για να βγάλει κάποιος ριζικές συμπεράσματα σχετικά με τους κινδύνους για την υγεία του γ.τ.ο.. Τονίζουν ότι είναι ανάγκη να πραγματοποιηθεί εκτεταμένη έρευνα. Προτείνουν την υλοποίηση του έργου για την “Ασφάλεια της Γονιδιακής Τεχνολογίας” στο κέντρο καινοτομίας, “Skolkovo” που έχει δημιουργηθεί κοντά στη Μόσχα