Α.-Η γνώση ως διαμορφωτής νοοτροπίας
Β.-Ο ρόλος των ΜΚΟ και των Διαχειριστικών Φορέων
Γ.-Τοπική Ενημέρωση για τη βιώσιμη ανάπτυξη
Δ.-Συναίνεση για την ποιότητα και την ανταποδοτικότητα
Α.-Η γνώση ως διαμορφωτής νοοτροπίας
Τα δύο ζητήματα, που προαναφέραμε και ανακύπτουν στο θέμα της σχέσης των τοπικών κοινωνιών και της πράσινης επιχειρηματικότητας, συνδέονται αφ’ ενός με το πρόβλημα του ελλείμματος γνώσης και αφ’ ετέρου με την ευαισθητοποίηση.
Η γνώση και η ευαισθητοποίηση παίζουν ένα σημαντικό ρόλο και διαρθρώνουν μια δυναμική που λειτουργεί σαν οικονομία κλίμακας και σαν εξωτερική οικονομία για την υποστήριξη της πράσινης επιχει-ρηματικότητας και τη λειτουργία πράσινων αγορών. Αυτό συμβαίνει, γιατί αυτές (γνώση κι ευαισθητοποίηση) διαμορφώνουν την νοοτροπία και την συμπεριφορά των τοπικών κοινωνιών που με τη σειρά τους επηρεάζουν τη στάση των κοινωνιών αυτών απέναντι στην Π.Ε. ΄Οταν όμως υπάρχει η κατάλληλη νοοτροπία, τότε απαιτούνται αφενός μεν λιγότερες δράσεις και επομένως λιγότερες δαπάνες για τη δημιουργία του κατάλληλου κοινωνικού κλίματος (οικονομία κλίμακας) και αφετέρου η θετική αυτή ανταπόκριση της κοινωνίας αποτελεί ένα παράγοντα που επηρεάζει τον σχεδιασμό της οικονομικής δράσης και την οικονομική εξέλιξη με θετικές προστιθέμενες αξίες (εξωτερική οικονομία). Επομένως ο στρατηγικός ρόλος των τοπικών κοινωνιών, (μέσω κυρίως της νοοτροπίας και της συμπεριφοράς τους, καθώς και των καλών πρακτικών τους), είναι σαφής, αν αναλογιστούμε πόσο η καταναλωτική συμπεριφορά των τοπικών κοινωνιών παίζει καθοριστικό ρόλο για τη βιωσιμότητα των πράσινων επιχειρήσεων, για τη δημιουργία καινοτομιών, την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών στον τομέα της περιβαλλοντικής διαχείρισης και της ποιότητας ζωής. Παίζει ακόμα στρατηγικό ρόλο, καθώς ενθαρρύνει πολιτικά και δημιουργικά τις αυτοδιοικήσεις στο να λειτουργήσουν σαν στρατηγεία περιβαλλοντικής διαχείρισης και ανάπτυξης. |
|
Γ.-Τοπική Ενημέρωση για τη βιώσιμη ανάπτυξη Για την ανάπτυξη της αποδοχής της πράσινης επιχειρηματικότητας θεωρούμε αναγκαίο να λειτουργήσει το εταιρικό σχήμα του διαλόγου της βιώσιμης ανάπτυξης με τις τοπικές «κύριες ομάδες», δηλαδή το σχήμα που προτείνει η ατζέντα 21, ώστε να λειτουργήσει σαν αφετηρία για την εφαρμογή μιας τοπικής ατζέντα 21 με τη μορφή τοπικής δράσης 21. (Τις τοπικές κύριες ομάδες τις αναφέραμε στο κεφάλαιο «η Πράσινη επιχειρηματικότητα, ο επιχειρηματίας και ο εργαζόμενος»). Η τοπική ατζέντα 21 αποτελεί το πιο φιλικό και συμβιωτικό περιβάλλον για την προώθηση, την εγκατάσταση και την διαχείριση της πράσινης επιχειρηματικότητας και υιοθετείται ανάλογα και ως σχήμα περιβαλλοντικής διακυβέρνησης και συνυπευθυνότητας στο ΄Εκτο Πρόγραμμα Δράσης της Ε.Ε. Δ.-Συναίνεση για την ποιότητα και την ανταποδοτικότητα |
|